امروزه استفاده از شبکه های اجتماعی برای تجارت امری انکار ناشدنی است. شبکه های اجتماعی متنوع و متفاوتی بوجود آمده اند و سالهاست که مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از این شبکه های اجتماعی پرطرفدار اینستاگرام می باشد. در اینستاگرام صفحات تجاری بسیاری وجود دارند که به عرضه کالا و خدمات خود می پردازند، قطعا مدیران این صفحات در قسمت مدیریت خود به عباراتی همچون Reach و Impression برخورد کرده اند. در این مطلب قصد داریم تا با این دو وازه و تفاوت انها آشنا شویم.
در اینجا شما متوجه می شوید که دقیقا تفاوت بین Reach و Impression چیست؟ این دو واژه در پلتفرم های متفاوت، معانی متفاوتی می دهند. اما ما در اینجا قصد داریم تا مفهوم Reach و Impression را در شبکه اجتماعی Instagram مورد بررسی قرار دهیم.

اینستاگرام

مفهوم Reach : اشاره به تعداد افرادی دارد که از پست، استوری و یا صفحه شما دیدن کرده اند. اگر ۱۰۰ نفر از یک محتوای شما دیدن کنند، تعداد Reach شما ۱۰۰ نمایش داده می شود. منظور از تعداد نفرات، افراد مجزا و جداگانه می باشند. اگر یک شخصی بارها پست و یا مطلب شما را نگاه کند تعداد Reach آن فقط یکبار محاسبه خواهد شد.

مفهوم Impression : اشاره به تعداد دفعاتی دارد که پست، استوری و … شما نمایش داده می شود. اگر تعداد Impression شما بعنوان مثال ۳۰۰ نشان داده شده است بدین معنی می باشد که محتوای شما ۳۰۰ بار نمایش داده شده است. یک نفر می تواند یک محتوای شما را بارها و بارها مشاهده کند، هربار دیدن آن شخص یک Impression محسوب می شود.

 

ترجمه و تدوین : فرهاد شریفیان

نظر شما!!